De verschillende soorten SEO

Wanneer je aan de slag gaat met de optimalisatie van je website, klinkt de term SEO je wellicht niet heel onbekend in de oren. Dit is een afkorting voor Search Engine Optimization. Deze techniek is bedoeld om je website hoger te krijgen in de zoekresultaten van de zoekmachines. Wanneer je website geoptimaliseerd wordt op het gebied van SEO hebben we het over de toepassing van verschillende technieken. Maar wist je ook dat we SEO zelf ook nog verdelen in verschillende soorten?

On-page SEO

Onder on-page SEO vallen alle werkzaamheden waar je zelf invloed op kan hebben. Denk hierbij aan de content van je website, zoals de teksten op de pagina’s (inclusief metabeschrijving, de indeling van de teksten en de koppen van de pagina’s). Hier gaat verder ook nog een zoekwoordanalyse aan vooraf, zodat je weet welke relevante termen jij toe moet passen in de teksten. Wil je weten hoe je dit aanpakt? Online vind je de nodige informatie over dit onderwerp, maar het is ook verstandig om een SEO-specialist in te schakelen.

Off-page SEO

Bij on-page SEO krijg je de kans om de waarde van je website te verhogen, bij off-page draait het eigenlijk om de waarde die je pagina krijgt door middel van andere websites. De bekendste strategie die hieronder valt is linkbuilding. Eigenlijk komt het erop neer dat gerelateerde websites door middel van links naar elkaars pagina verwijzen om een hogere positie in Google te krijgen. Dit is helemaal interessant wanneer de ene website een vrij hoge positie heeft binnen de zoekresultaten. Linkbuilding beschrijven we nu even beknopt, maar ook in dit geval is er nog veel meer over te vertellen. Bijvoorbeeld wat de beste manier is van links ruilen, hoe je een linkprofiel opbouwt en hoe je meet welke backlinks wel en niet goed zijn voor jouw website. Doe daarom ook research voordat je start met deze vorm van off-page SEO.

SEO is een uitgebreid proces en gaat continu door

In deze tekst leggen wij je beknopt uit wat on-page en off-page SEO is, maar er gaat veel meer achter deze technieken schuil. Daarnaast is SEO een uitgebreid proces, dat continu verandert. Dit heeft te maken met de algoritmes die de zoekmachines hanteren, maar het kan ook voorkomen dat de populariteit van de zoekwoorden daalt of stijgt. SEO kost daarom tijd. Daarom is het verstandig om een SEO-specialist in te schakelen. Deze kan je op de hoogte brengen van alles wat jij moet weten rondom de optimalisatie van jouw website. Daarnaast kan deze specialist al het werk voor je uit handen nemen, zodat jij je kunt focussen op de dagelijkse werkzaamheden.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *