De meerwaarde van online adverteren

Is jouw zakelijke website helemaal up and running? Dan hoop je natuurlijk dat je binnenkort veel nieuwe klanten gaat aantrekken. Dat is wel zo prettig voor de inkomsten. Er zijn verschillende manieren om deze potentiële klanten naar je website te krijgen. Zo kan je al een groot netwerk hebben met specialisten die jouw diensten aanraden. Maar het is nog beter om er zelf actief mee aan de slag te gaan. Bijvoorbeeld door online te adverteren op een aantal grote platforms.

Een goede website vergt goede promotie

Je website is online en deze klopt helemaal van A tot Z. Je hebt zelfs specialisten ingeschakeld om deze aan het werk te zetten op het gebied van SEO. Je kunt eigenlijk wel spreken van een parel van een website, al zeg je het zelf. Maar toch valt het aantal conversies tegen. Dan is het verstandig om nog een extra hulplijn in te schakelen in de vorm van online advertenties. Op deze manier promoot jij je website ook op grote platforms waar je veel bereik hebt. Denk hierbij aan Google en social media zoals Facebook.

Het advertentiebudget

Aan online adverteren zitten wel kosten verbonden. Maar als dit je meer conversies gaat opleveren, verdien je deze investering als het ware weer terug. Het is wel goed om te weten dat je zelf de regie hebt over deze kosten in de vorm van een advertentiebudget. Adverteren via Google gaat bijvoorbeeld via Google AdWords. Aan je advertentie voeg je zoektermen toe waar je op gevonden wilt worden. Wanneer iemand dus Google raadpleegt met de door jou gekozen keywords komt jouw advertentie in beeld bij de zoekresultaten.  Als het een populaire term is, dan zal je dus vaak verschijnen in deze resultaten. Deze kosten voor het adverteren kunnen dus enorm oplopen. Daarom is het verstandig om een maximaal advertentiebudget in te stellen. Zo houd je grip op de kosten. In het dashboard van Google AdWords kan je overigens ook zien wat je bereik is geweest.

Ook via social media is het mogelijk om te adverteren, bijvoorbeeld via Facebook. Tegen betaling kan je een bericht promoten. Het platform gaat dan op zoek naar mensen die aan de hand van de vind-ik-leuks mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Ook hier stel je zelf het budget in en kun je het bereik weer meten.

Ontdek nieuwe interessante advertentiekanalen online

Naast Google en Facebook zijn er natuurlijk nog veel meer andere online platforms waarop je kunt adverteren. Daarnaast valt er nog veel meer te vertellen over de techniek achter online adverteren. Daarom is het verstandig om altijd in gesprek te gaan met een specialist over de verschillende mogelijkheden. Zij weten precies hoe jij je doelgroep bereikt in een korte tijd op de manier die het beste past bij jouw bedrijf.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *