Adverteren om direct bovenaan te komen in de zoekmachines, de geheimen van Google AdWords

Als bedrijf wil je graag je klantenkring uitbreiden. Dit kun je doen door actief te posten op social media en het laatste nieuws te delen via de blog op je website of nieuwsbrieven te sturen. Maar het is ook verstandig om je doelgroep op te zoeken door online gericht te adverteren. Dat is mogelijk via Google AdWords. Met dit advertentiesysteem bepaal je zelf op welke termen jouw advertentie wordt gelinkt, hoeveel je wilt besteden aan het adverteren en zelfs wat je geografische voorkeur is.

Waarom veel bedrijven gebruikmaken van Google AdWords

Google AdWords is het advertentiesysteem van ‘s werelds grootste zoekmachine Google en zeer populair bij bedrijven. Tijdens het aanmaken van de advertentie bepaal je zelf aan welke zoektermen de advertentie wordt gelinkt. Wanneer iemand deze term dus invoert in Google, verschijnt de advertentie dus ook bij de zoekresultaten. Via het dashboard kun je zelf instellen wat je dagelijkse budget is. Op deze manier is het Google AdWords dus ook geschikt voor de kleinere bedrijven die minder te besteden hebben. Daarnaast zijn de resultaten heel eenvoudig te meten. Zo weet je wat het bereik is geweest, hoe vaak de advertentie is vertoond en hoeveel conversies je te danken hebt aan Google AdWords.

Wil je zelf eens proberen of Google Adwords nuttig kan zijn voor jouw bedrijf? Maak dan een account aan op dit platform, stel een laag budget in en laat je advertentie bijvoorbeeld lopen voor twee dagen. Daarna stop je de campagne via het dashboard en meet je de resultaten.  

Opzetten van advertentiecampagnes

In de voorgaande alinea werd al het dashboard van Google AdWords aangehaald. Via deze weg kan jij je campagne opzetten. Het is belangrijk om van tevoren eerst vast te stellen wat je zou willen bereiken met je advertenties. Wil je alleen graag meer bezoekers op je website? Wil je graag meer conversies behalen? (vaak is het antwoord ‘ja’) Of wil je alleen meer zichtbaar zijn? In het dashboard staan namelijk verschillende campagnes waar je gebruik van kunt maken. Vind je het lastig om te bepalen welke campagne het beste bij jou past en hoe je de advertentie verder moet inrichten? Dan is het verstandig om altijd de hulp in te schakelen van een Google AdWords specialist.

Lokale vindbaarheid wordt steeds belangrijker

Als bedrijf is het niet alleen belangrijk om meer naamsbekendheid te krijgen met het oog op je conversies, maar zorg ook dat je lokaal makkelijk te vinden bent. Wanneer iemand gebruikmaakt van Google, is dit vaak vanaf een mobiele telefoon. Deze zijn locatiegericht, wat betekent dat Google zoekt op geschikte bedrijven in de buurt. Maak daarom in het dashboard van Google AdWords ook gebruik van de optie om te targetten op locatie. De specialist kan je in dit geval ook precies vertellen wat je moet doen om het maximale rendement te behalen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *